Opinions of primary teachers in different branches about alternative assessment
Citation
Metin, M., & Birişçi, S. (2011). Opinions of primary teachers in different branches about alternative assessment. Eğitim ve Bilim, 36(159), 141-154.Abstract
The aim of this reserch is to determine opinions of primary teachers in different branches about alternative assessment. The study was carried out of at 2008-2009 instructional term-first semester with 65 voluntary teachers working elementary schools in Artvin. The study's data was gathered thought semi structured interviews. Content analysis has been used to analyze the data. As a result teachers didnt't apply any alternative assessment techniques efficently because of lacking time, knowledge, crowded classrooms and poor physical conditions. Bu araştırmanın amacı, farklı branşlardaki ilköğretim öğretmenlerinin alternatif değerlendirmeye yönelik v düşüncelerini belirlemektir. Çalışma, 2008-2009 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında, Artvin İli merkez ilköğretim okullarında görev yapan 65 öğretmen ile yürütülmüştür. Örneklem, araştırmaya gönüllü olan öğretmenlerden rasgele seçilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış mülakatla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Bu çalışmada, öğretmenlerinin alternatif değerlendirme anlayışı hakkında olumlu düşüncelerinin olduğu belirlenmiştir. Fakat öğretmenlerin, alternatif değerlendirme anlayışı hakkında bilgilerinin olmaması, zamanın yeterli olmaması, sınıfların kalabalık olması ve fiziki şartların uygun olmaması gibi nedenlerden dolayı etkili bir şekilde alternatif değerlendirme tekniklerini uygulayamadıkları tespit edilmiştir.