Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli ortamda materyal tasarlarken işbirlikli çalışmalarının yaratıcı düşünme becerilerine etkisi
Citation
Birişçi, S., & Karal, H. (2011). Öğretmen adaylarinin bilgisayar destekli ortamda materyal tasarlarken işbirlikli çalişmalarinin yaratici düşünme becerilerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 203-219.Abstract
Bu çalışmada, öğretmen adaylarının bilgisayar destekli ortamda materyal tasarlarken
işbirlikli çalışmalarının yaratıcı düşünme becerilerine olan etkisini incelemek
amaçlanmıştır. Araştırma 2009-2010 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Artvin Çoruh
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programında birinci sınıfta öğrenim
gören 34 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Bilgisayar-II dersi kapsamında yürütülen bu
araştırmada deneysel yöntem benimsenmiş olup ön test-son test tek gruplu deneysel desen
araştırmanın modelini oluşturmaktadır. Altı haftalık bir zaman diliminde gerçekleştirilen
bu çalışmada, örneklem grubunda yer alan adaylara “Yaratıcı Düşünme Becerisi Ölçeği”
ön test ve son test olarak farklı aşamalarda uygulanmış ve adayların araştırma sürecinde
uygulanan yöntem hakkındaki görüşleri alınmıştır. Her iki aşamada uygulanan ölçekten
elde edilen puanlarının analizinde, istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuş ve
puanların son test lehine arttığı görülmüştür. Bu artışın meydana gelmesinde işbirlikli
grup çalışmalarının önemli rolü olduğu, adayların görüşlerinden ortaya çıkarılmıştır. The purpose of this study to examine effect of collaborative studies on prospective teachers‟ creative thinking skills while designing computer based materials. One group pre-test and post-test design of the pre-experimental model was used to achieve the objectives of the study. This experimental study have been applied to 34 prospective teachers who studied at Artvin Coruh University Facult of Education Primary Education Department in 2009-2010 spring term within the context of “Computer-II” course. “Creative Thinking Skill Scale” was applied at two different stages as pre-test and posttest and opinions of students were gathered about the method in research via interview forms. As a result, it was found that there was a significant difference between the prospective teachers‟ creative thinking skills and scores taken from scale were increased in favor of post-test. Collaborative group works have a great importance in occurrence of this increase was revealed from student views.