ORCID "0000-0001-9317-5261" Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Koleksiyonu için listeleme
-
6. Sınıf sosyal bilgiler ders kitabının farklı okunabilirlik formüllerine göre incelenmesi
Ulu Kalın, Özlem; Koçoğlu, Erol (Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2017)Okunabilirlik formülleri metnin gözlenebilen dilsel özelliklerinden yola çıkarak metinleri okuma zorluklarına veya kolaylıklarına göre aşamalı olarak sınıflandırmayı amaçlayan kestirim araçlarıdır. Ders kitabının ... -
Anadolu lisesi ve anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmen kavramına yönelik metaforik bakışları
Çalık Uzun, Selcen; Ulu Kalın, Özlem (Mehmet Dursun Erdem, 2017)Eğitim, okullarda eğitim programları rehberliğinde öğretmenler tarafından yürütülmektedir. Öğretmenler sadece dersine girdikleri bir ya da birkaç sınıfın öğrencilerinin değil, bir neslin sorumluluğunu üstlendikleri için ... -
Analysis of 4th grade social studies coursebook according to various readability formulas
Ulu Kalın, Özlem; Aydemir, Ercan (Artvin Çoruh Üniversitesi, 2017)Anadilinin temel etkinliklerinden biri olan okuma becerisi, bireyin okul yaşamında ve toplumsallaşmasında önemli bir yere sahiptir. Öğrencilere yetkin bir okuma becerisinin kazandırılması çalışmalarında, okuma sürecinde ... -
“Bavul müze ile sosyal bilgiler” projesi kapsamındaki tasarım süreçlerine ilişkin öğrenci deneyimleri
Ulu Kalın, Özlem; Aydemir, Arcan (Pen Academic Publishing, 2020)Araştırmanın temel amacı “Bavul Müze ile Sosyal Bilgiler” projesi kapsamında gerçekleştirilen tasarım atölyelerindeki tasarım süreçlerine ilişkin, bu süreçlerde yer alan öğrencilerin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın ... -
The effect of critical thinking skills and emotional intelligence on the epistemological beliefs of students in a child development program
Ulu Kalın, Özlem; Baydar, Aşkın (IOJET, 2020)The scientific and technological advances in the current information era have given rise to the need for qualified work force. Individuals are expected to assess their strengths and weaknesses, to have curiosity, to be ... -
Is emotional intelligence correlated with values among primary schoolers?
Çoşkun, Kerem; Ulu Kalın, Özlem; Aydemir, Arcan (Sage Publications, 2021)The present study sought to develop a scale to measure the values adoption of primary school children and explore whether emotional intelligence of primary school children is associated with values which are taught through ... -
Kolb’un yaşantısal öğrenme modeline göre sosyal bilgiler eğitimi çalışma alanının analizi
Ulu Kalın, Özlem; Koçoğlu, Erol (Cahit Aydemir, 2017)Bireyin geçmiş deneyimlerini unutmadan bugünü yaşaması ve bugün ile gelecek arasında bağ kurmasını temele alan sosyal bilgiler eğitimi çalışma alanı, içerdiği disiplinlerden dolayı, kazanım ve içerik olarak çeşitlilik ... -
Relationship between levels of intercultural sensitivity and emotional intelligence amongst preservice social studies teachers
Aydemir, Arcan; Kalın, Özlem Ulu (Eskisehir Osmangazi University, 2021)This study focused on the levels of intercultural sensitivity and emotional intelligence demonstrated by pre-service Social Studies teachers' and sought to explore the relationship between the two variables. The study used ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bağımsızlık değerine karşı metaforik algıları
Ulu Kalın, Özlem; Koçoğlu, Erol (Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 2017)Metafor, bir kişinin bir kavramı ya da olguyu algıladığı biçimde, benzetmeler kullanarak ifade etmesidir. Bu çalışma Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının “Bağımsızlık” kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeleri ...