dc.contributor.author | Çikrıkci, Özkan | |
dc.contributor.author | Erzen, Evren | |
dc.date.accessioned | 2022-08-05T12:14:29Z | |
dc.date.available | 2022-08-05T12:14:29Z | |
dc.date.issued | 2016 | en_US |
dc.identifier.citation | Çikrıkci, Ö., & Erzen, E. (2016). Cinsiyetin akademik erteleme üzerindeki etkisi: Meta-analiz. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(4), 750-761. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11494/4064 | |
dc.description.abstract | Bu meta-analiz çalışmasında cinsiyetin akademik erteleme üzerindeki üzerindeki etkisi test edilmiştir. Öncelikle
literatür taraması yapılarak ilgili yayınlar bir havuzda toplanmıştır (n=97). Araştırmacılar tarafından belirlenen
ölçütler doğrultusunda 25 çalışmanın analize dahil edilmesine karar verilmiştir. Rassal etki modeli kullanılarak
yapılan analiz sonuçları, cinsiyetin akademik erteleme üzerinde düşük düzeyde anlamlı etkisinin olduğunu
göstermektedir (f=25, d= .25, p<.001, SEd= .05). Çalışmada araştırmanın yapıldığı ülke, örneklem grubu ve yayım
türü moderatör, değişken olarak belirlenmiştir. Sadece araştırmanın yapıldığı ülke değişkeninin moderatör değişken
olduğu belirlenmiştir (Qb= 15.48, df= 1, p<.05). Elde edilen sonuçlara göre cinsiyet akademik erteleme üzerinde etki
yaratan bir değişkendir. Ayrıca Türkiye ile diğer ülkelerde yapılan çalışmalar arasında cinsiyetin akademik erteleme
üzerindeki etkisi bağlamında anlamlı bir farklılık bulunmaktadır | en_US |
dc.description.abstract | : In current meta-analysis study, the effect of gender on academic procrastination was tested. First of all,
studies obtained by literature review were collected in a pool (N = 97). At the end of the investigations in line with the
criteria determined by researchers, 25 studies were included in the analysis. The results of random effect model
revealed that gender has a low-level effect on academic procrastination (f=25, d= .25, p<.001, SEd= .05). Research
groups (high school and university), research country (Turkey, others) research types (thesis or article) were
determined as moderator variables within the present study. Only research country variable was determined as
moderator variable (Qb= 15.48, df= 1, p<.05). According to the research results, gender is a variable that causes an
effect on academic procrastination. In addition, there is a significant difference between research in Turkey and others
with regard to the effect of gender on academic procrastination. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Hacettepe Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Akademik erteleme | en_US |
dc.subject | Meta-analiz | en_US |
dc.subject | Cinsiyet | en_US |
dc.subject | Academic procrastination | en_US |
dc.subject | Gender | en_US |
dc.subject | Meta-analysis | en_US |
dc.title | Cinsiyetin akademik erteleme üzerindeki etkisi: meta-analiz | en_US |
dc.title.alternative | Gender differences on academic procrastination: meta-analysis | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.department | AÇÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-9726-2688 | en_US |
dc.identifier.volume | 31 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 750 | en_US |
dc.identifier.endpage | 761 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.doi | 10.16986/HUJE.2016015387 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Erzen, Evren | |