Kişisel değerlerin sosyal girişimcilik eğilimine etkisi: turizm öğrencileri üzerine bir araştırma
Künye
Işık, C., & Aydın, E. (2017). Kişisel değerlerin sosyal girişimcilik eğilimine etkisi: Turizm öğrencileri üzerine bir araştırma. Journal of Entrepreneurship and Innovation Management, 6(2), 131-154.Özet
Bu çalışmanın amacı, bireylerin sahip oldukları, sosyal sorumluluk, özgecilik, dürüstlük ve empati değerlerinin onların girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkisini ve yenilikçilik eğiliminin bu etkideki rolünü
araştırmaktır. Bu amaçla turizm alanında yükseköğrenim gören öğrenciler üzerinden anket tekniği ile veriler elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, turizm öğrencileri yenilikçi olmalarının yanı sıra fedakar, dürüst, sorumluluk sahibi ve empati yapabilen bireylerdir. Ayrıca
yenilikçilik, kişisel değerlerin sosyal girişimciliğe etkisinde kısmi aracı
etkiye sahiptir. Bu sonuçlar, bu kişisel değerlere sahip olan bireylerin
sosyal girişime teşvik edilmesi gerektiğini göstermektedir. The purpose of this study is to determine the influence of the values of social responsibility, altruism, honesty and empathy on entrepreneurial tendencies and the role of innovation in this effect. For this
purpose, survey data were obtained from the tourism students who
are studying in the field of tourism. According to the research results,
social entrepreneurs are not only innovative but also self-sacrificing,
honest, responsible and empathic individuals. In addition, innovation
has a partial effect on the influence of personal values on social entrepreneurship. These results show that individuals with these personal values should be encouraged to social entrepreneurship.