İşbirlikli öğrenme yönteminin EBOB-EKOK konusu öğretimindeki etkililiği
Künye
Cumhur, F., & Baydar, H. E. (2017). İşbirlikli öğrenme yönteminin EBOB-EKOK konusu öğretimindeki etkililiği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 1663-1680.Özet
Bu araştırmanın amacı ebob-ekok konusunun işbirlikli öğrenme yöntemiyle işlenmesinin
matematik öğretimindeki etkililiğini incelemektir. Araştırmada, deney ve kontrol gruplu yarı
deneysel bir model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Trabzon’da bir lisede 20’si deney,
21’i kontrol grubu olan 41 dokuzuncu sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Kontrol grubunda
dersler geleneksel öğretim teknikleri ile deney grubunda ise işbirlikli öğrenme tekniklerinden
Birleştirme I tekniği ile yürütülmüştür. Verilerin toplanması için deney ve kontrol grubuna
ön test ve son test olarak başarı testi uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t-testi
sonuçlarından yararlanılmış olup elde edilen bulgulara göre ebob-ekok konusunun işbirlikli
öğrenme yöntemiyle işlenmesinin geleneksel öğretim yöntemine göre matematiksel başarıyı
daha çok artırdığı görülmüştür The aim of this study was to examine the effectiveness of teaching the GCD-LCM through
cooperative learning. In the study, the quasi-experimental model was used with experiment
and control groups. The study samples were 9th grade students who studying a high school in
Trabzon and include a total of 41 students: an experimental group of 20 students and a control
group of 21 students. While the control group was exposed to traditional teaching methods, the
experimental group to the jigsaw I in the cooperative learning method respectively. As a tool
of data collection, the achievement test was used as a pre-test and post-test to experiment and
control groups. Data were analyzed via t-test. The findings of the study revealed that teaching
of GCD-LCM through cooperative learning method triggered mathematical achievement
compared to teaching via the traditional method of teaching