Uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
Citation
Metin, M. , Emlik, H. , Gürlek, E. H. & Demirbaş, S. (2021). Uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi . Studies in Educational Research and Development , 5 (1) , 19-47.Abstract
Araştırmanın amacı öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini farklı değişkenler
açısından incelemektir. Tarama yönteminin kullanıldığı araştırmanın örneklemini
2020-2021 eğitim öğretim yılında görev yapan ve farklı demografik özelliklere sahip 332
öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada kullanılan veri toplama aracı 37 maddeden
oluşan “Uzaktan Eğitime Yönelik Görüş Ölçeği” kullanılmıştır. Beşli likert tipinde
hazırlanan ölçekte 18 olumlu 19 olumsuz madde yer almakta ve ölçek 6 faktörden
oluşmaktadır. Ölçekten elde edilen verilerin analizi için SPSS 25.00 paket programından
yararlanılmıştır. Verilerin analizinde ölçeğin her bir alt boyunda öğretmen görüşlerinin
hangi düzeyde olduğunu belirlemek için aritmetik ortalama (X) ve standart sapma (Ss)
değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca farklı değişkenlerin öğretmen düşünceleriyle ilişkisini
belirlemek için parametrik testler olan bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans
(ANOVA) analizleri yapılmıştır. Tek yönlü varyans analizi sonucunda anlamlı fark tespit
edilmesi durumunda Scheffe çözümleme işlemi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda
öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik düşüncelerinin cinsiyet, hizmet yılı ve yaşadığı
yer değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmezken yaş ve
branş değişkenlerine göre istatistik olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Çalışmanın
sonuçları alanyazındaki benzer çalışmaların sonuçları ile karşılaştırılarak tartışılmış ve
öneriler sunulmuştur. The aim of the study is to examine teachers' views on distance education in terms of
different variables. It was used the survey research method in this study. The sample of
the study consists of 332 teachers working in in the 2020-2021 academic year and has
different demographic characteristics. In the study, the "Opinion Scale for Distance
Education" consisting of 37 items was used as a data collection tool. The scale prepared
in five-point Likert type includes 18 positive 19 negative items and the scale consists of 6
factors. SPSS 25.00 package program was used to analyze the data obtained from the
scale. In the analysis of the data, the arithmetic mean (X) and standard deviation (Sd)
values were calculated to determine the level of teachers' opinions in each sub-scale of
the scale. In addition, independent samples t-test and one-way variance (ANOVA)
analysis, which are parametric tests, will be conducted to determine the relationship
between different variables and teachers' opinions. If a significant difference was
detected as a result of one-way analysis of variance, Scheffe analysis was performed. As
a result of the study, there was no statistically significant difference in teachers' opinions
on distance education according to the variables of gender, years of service and place of
residence, while a statistically significant difference was found according to age and
branch variables. The results of the study were compared with the results of similar
studies in the literature, and recommendations were presented.