• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Artvin
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Artvin
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türkçe eğitimi alanında üstün yetenekli öğrenciler konusunda yapılan lisansüstü tezlerin eğilimleri

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (405.1Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2023

Author

Kırcı, Ali
Ceylan, Mustafa

Metadata

Show full item record

Citation

Kırcı, A. & Ceylan, M. (2023). Türkçe eğitimi alanında üstün yetenekli öğrenciler konusunda yapılan lisansüstü tezlerin eğilimleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 150-179.

Abstract

Bu çalışmada, üstün yetenekli bireylere ilişkin Türkçe eğitimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin betimsel içerik analizi yöntemi ile incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda YÖK veri tabanında erişim izni olan araştırmalar çeşitli anahtar kelimeler kullanılarak taranmış, tarama sonucunda Türkçe eğitimi alanında üstün yetenekli bireylerle gerçekleştirilen toplam 24 teze ulaşılmıştır. Araştırmaya dâhil edilen lisansüstü tezler araştırmacılar tarafından geliştirilen veri toplama aracı kullanılarak betimsel içerik analizi yöntemiyle incelenmiş ve çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmiştir. İnceleme sonucunda lisansüstü tezlerde sıklıkla tercih edilen beceri alanlarının okuma ve yazma olduğu, diğer beceri alanlarına yönelik çalışmaların yapılmadığı belirlenmiştir. Söz konusu tezlerin gerçekleştirildiği anabilim dalları dikkate alındığında ise en fazla tezin Türkçe eğitimi alanında yapıldığı görülmüştür. Lisansüstü tezler yöntemleri açısından değerlendirildiğinde ise nitel, nicel ve deneysel yöntemlerin hemen hemen eşit sayıda tercih edildiği görülürken karma yöntemin diğer yöntemlere göre daha az tercih edildiği tespit edilmiştir. Benimsenen yönteme uygun olarak tasarlanan çeşitli müdahale programlarının olduğu ve müdahalelerin olumlu katkılar sunduğu görülmüştür. Diğer taraftan üstün yetenekli ve normal gelişim gösteren bireyleri çalışma grubuna dâhil eden tezlerin sonuçları incelendiğinde ise üstün yetenekli bireylerin araştırmaların birçoğunda daha başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
 
In this study, it is aimed to examine the postgraduate theses made in the field of Turkish education about gifted individuals by using descriptive content analysis method. For this purpose, a total of 24 theses, which were carried out in the field of Turkish education with gifted individuals, were reached. Studies were evaluated in terms of various variables. As a result of the examination, it was determined that the most preferred skill areas in postgraduate theses are reading and writing. According to the department in which the theses examined, it was seen that the most theses were made in the field of Turkish education. When evaluated in terms of methods, it was seen that qualitative, quantitative and experimental methods were preferred almost equally, while it was determined that mixed method was preferred less than other methods. It has been observed that there are various intervention programs designed in accordance with the adopted method and that the interventions provide positive contributions. On the other hand, when the results of the theses that included gifted and normally developing individuals in the study group were examined, it was found that gifted individuals were more successful in most of the studies.
 

Source

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

20

Issue

1

URI

https://doi.org/10.33711/yyuefd.1104741
https://hdl.handle.net/11494/4881

Collections

  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [38]
  • Özel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [13]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Artvin Çoruh University || OAI-PMH ||

Artvin Çoruh University, Artvin, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Artvin Çoruh University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Artvin:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.