Devlet orman işletmeleri özel çevre koşullarının pazarlama fonksiyonu açısından irdelenmesi
Künye
TÜRKER, M.F., ÖZTÜRK, A. ve BALIK, T., Devlet Orman İşletmeleri Özel Çevre Koşullarının Pazarlama İşlevi Açısından İrdelenmesi, Kafkas Üniversitesi, II.Ulusal Karadeniz Ormancılık Kongresi, Kafkas Üniversitesi, Artvin Orman Fakültesi Bildiriler Kitabı Cilt I, Sayfa 199-211, 15-18 Mayıs 2002, Artvin.Özet
Ülkemiz ormancılık sektöründe Devlet Orman İ)-letmeleri doğaya açık olarak, çok geniş alanlarda ve oldukça uzun iireıiın siireleriyle tedarik, üretim ve pazarlama gibi temel işletmecilik jimksiyonlarını yerine getirmeye çalışmaktadır. Bzı yüzden ormancılık etkinliklerinin düzenlenmesi ve gerçekleştirilmesinde temel birimler olma niteliğine de sahip olan Devlet Orman İ11etmeleriııde çevre-işleııne etkileşimi değişik şekil ve boyuılarda bariz bir şekilde göriilehilmektedir. Genel olarak işletmelerin ve bu arada Devlet Orman işletmelerinin ekonomik yönden haşarılı olabilmeleri ve varlıklarını sürdürebilmeleri, bir sistem biitiinliiğü içerisinde işletme fonksı)'onları11111 birbirleriyle ve çevreyle olan ilişkilerinin doğru bir şekilde analiz edilmesi ve analiz sonuçlarına bağlı olarak işletmeler için yeni plan ve stratejiler geliştirilmesivle miimkiirı olmaktadır. Bu bile/iri kapsamıııda, üst yiiııetim, üretim. jinaııs, muhasebe, araştırma geliştirme gibi işletme içi özel çevre koşulları ele alıııcırak, Devlet Orman İ)-letmelerinin tüm işletme faaliyetleri ve özellikle de pazarlama fcıaliyeılerine olaıı eıkileriııiıı ıeori \'e uygulcııncı yönüyle irdeleıııııesi anwçlaıırncıktadır.