Show simple item record

dc.contributor.authorPeşman, Emrah
dc.contributor.authorİmamoğlu, Sami
dc.contributor.authorErsen, Nadir
dc.contributor.authorGüleç, Türker
dc.contributor.authorÖzcan, Mehmet
dc.contributor.authorCeylan, Şule
dc.date.accessioned2015-07-20T08:28:13Z
dc.date.available2015-07-20T08:28:13Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11494/927
dc.description.abstractBu çalışma ile atık kağıtların uygulamalı geri dönüşümü örneği ile ilköğretim öğrencilerinin çevresel atıklar hakkında bilgi düzeyinin ölçülmesi ve çevre bilincinin oluşturulması amaçlanmıştır. Bu kapsamda Artvin il merkezinde bulunan Karadeniz Bakır ve 7 Mart İlköğretim Okulu yedinci sınıf öğrencilerine kağıt ve atık kağıt hakkındaki bilgilerini ölçmek amacıyla yirmi soruluk bir test çalışması uygulanmıştır. Daha sonra öğrencilere kağıt üretimi ve atık kağıtların tekrar değerlendirilmesinin önemi hakkında görsel içerikli bir seminer ve laboratuar uygulaması gerçekleştirilmiştir. Bu laboratuar uygulamasından iki hafta sonra tekrar aynı test çalışması öğrenciler ile yapılmış ve elde edilen bulgular SPSS paket veri programı ile değerlendirilmiştir. Elde edilen verilere 'Bağımsız iki ömeklem t- testi' ve 'Eşleştirilmiş iki grup t-testi ' uygulanmıştır. Bu testler ile okullar arasındaki ve ilk ve ikinci test arasındaki farkın olup olmadığı ve her iki okuldan elde verilerin yüzde dağılımları belirlenmiştir. Sonuç olarak, uygulama öncesi ve sonrasında 7 Mart İlköğretim Okulu ile Karadeniz Bakır İlköğretim Okulu yedinci sınıf öğrencilerinin başarı seviyeleri ve çevresel bilinçleri arasında önemli farkın olmadığı tespit edilirken her iki okul öğrencilerinin eğitim sonrasında çevresel atıklar hakkındaki bilgi ve bilinç düzeylerinde oldukça önemli bir artışın gerçekleştiği görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAtık Kağıten_US
dc.subjectÇevresel Atıklaren_US
dc.subjectGeri Dönüşümen_US
dc.subjectÇevre Bilincien_US
dc.titleKağıt ve kağıt geri dönüşümü hakkında ilkögretim ögrencilerinin bilgi düzeyinin ölçülmesi ve çevre bilincinin oluşturulmaslen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.contributor.authorIDTR110966en_US
dc.contributor.authorIDTR10940en_US
dc.contributor.authorIDTR105112en_US
dc.contributor.authorIDTR115829en_US
dc.contributor.authorIDTR115728en_US
dc.relation.publicationcategoryKategorisizen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record