Artvin ilindeki küçük ve orta ölçekli orman ürünleri sanayi işletmelerinin yapısı, sorunları ve çözüm önerileri
Citation
Akyüz, K . (2001). Artvin ilindeki küçük ve orta ölçekli orman ürünleri sanayi işletmelerinin yapısı, sorunları ve çözüm önerileri. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 2 (1), 83-90. Retrieved from http://ofd.artvin.edu.tr/issue/2250/29641Abstract
Bölgeler arasında oluşan gelişmişlik farklarının azaltılması bölgelerin etkin sanayi işletmelerinin faaliyet alanlarının genişletilmesi ve sorunlarının çözümü ile mümkün olacaktır. Artvin ili ülkemizdeki gelişmişlik sıralamalarında son sıralarda yeralmaktadır. İlde orman ürünleri sanayi işletmeleri ağırlıklı paya sahip durumdadır. Büyük çoğunluğunu küçük ve orta ölçekli işletmelerin oluşturduğu orman ürünleri sanayi ilin gelişimi için lokomotif oluşturabilecek sektörlerden biridir. Bu çalışmada Artvin ilindeki orman ürünleri sanayi işletmelerinin yapıları ve sorunları araştırılmış, sektörün gelişimine yönelik olarak öneriler oluşturulmuştur. İl genelinde 8 ilçede 46 adet küçük ve orta ölçekli işletmeye anket uygulanmıştır. Anketlerin doldurulması yüzyüze görüşme yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda sektörün en önemli problemlerinin finansman ve pazarlama alanında olduğu belirlenmiştir. Supporting effective industrial sectors in the regions will play an important role in decreasing development differences among the regions. Artvin province is relatively less developed than many other cities in Turkey. Forest Product Industry has got large proportion among the manufacturing sectors in Artvin province. This sector carries significant roles for developing Artvin province in which the majority of the sector consisted of small and medium sized establishments. This study was conducted by utilizing questionnaire forms. In the study, current situation, structural analysis and problems of forest product industry were investigated. The questionnaire forms were filled in by face to face communication method. And a total of 46 questionnaire forms were filled out in 8 locations. Results showed that marketing and finance functions have not been utilized as efficently and effectively as they should have been.
Source
Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi DergisiVolume
2Issue
1Collections
- Cilt 2 Sayı 1 (2001) [10]