Gramer ve semantik anlamlar arasındaki ilişkinin tekâmülü
Künye
HAMEDU, H . (2017). Gramer ve Semantik Anlamlar Arasındaki İlişkinin Tekâmülü. Akademik-Us, 1 (2), 247-271. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/akademikus/issue/32943/366809Özet
Makale bir yönden cümle terkipleri ve düşünce, diğer yönden gramatikal anlamla uygulama arasındaki ilişkilerin kesinliğini inceler. Dil düşünceden bağımsız değildir. Düşünce ise birleşik anlam alanından soyutlanarak kelimelerin tekil anlamlarında gerçekleşen bir olgu değildir. Gramer çalışmaları, cümle oluşumlarında ağırlıklı olarak doğru ve yanlışları tespitte yoğunlaştığından, sözü güzelleştiren değişkenlere ve etkenlere gereken önem verilmemektedir. Semantik alanda birbirinden bağımsız düşünülemeyecek iki alan vardır. Bunlar uyumlu ve tutarlı kuralları olan şekil-ses yapısı ile semantik bağa ve tutarlılığa sahip anlamsal yapıdır. Bu münasebetle Dil bilgisine dair sınırlı türlere dair işlevlerin tekil yapılarla etkileşiminin incelenmesi özel bir önem arz etmektedir. This article examines the exactness of sentence combinations and thought on the one hand, and the relationship between grammatical meaning and its implementation on the other. The language is not independent from thought. Thought is not a phenomenon that occurs in singular meanings of words, abstracted from the unified sense of meaning. Since grammatical studies mainly focus on identifying corrects and mistakes in sentence formations, it is not given essential attention to variables and factors that beatify the speech. In semantic field, there are two areas that unthinkable independent from each other: Verbal structure is meant by grammatical coherence and spiritual structure intended by semantic coherence. These are shape-sound structure, which is harmonious and consistent rules, and semantic structure with semantic connectivity and consistency. In this context, it has particular importance to examine the interaction of functions of bounded species with singular structures in grammar. ????? ??? ??????? ?? ??????? ??????? ??? ??????? ??????? ?? ??? ???? ?????? ? ??????? ? ??? ????? ?? ????? ?? ?????? ??? ? ??? ? ??????? ?????? ?? ?? ? ???? ????? ??? ?? ? ???? ?????? ?????? ??????? ? ?? ????? ?? ? ???? ??? ?????? ?? ????? ?? ?????. ???? ??? ????? ?????? ???? ?????? ??? ????? ??????? ?? ????? ? ??? ??????? ??? ???? ???? ?? ????? ?????????? ?????? ??? ???? ????? ????? ??????? ?? ??? ?????? ?????? ??? ???? ?? ?????? ???? ????? ??????? ????????? ?? ? ?????? ??????? ?? ???? ??? ???? ??????? ?????? ??? ??????? ?????? ????? ??????? ? ????? ??? ??????? ?????? ?. ????? ??? ? ??? ???? ??????? ????? ??? ?????? ??????? ???? ? ???????? ????? ??? ????????? ??????? ????????? ?? ??? ????????? ?????? ? ??? ?????? ??????? ?????????? ?? ??? ??? ?? ? ? . ??? ?? ? ? ?? ??????? ????? ?? ??? ? ?? ???????? ??? ??? ???? ?? ??????? ??? ? ??????? ??????????? ??? ????????? ??? ???? ???????? ?? ???? ?? ????? ?????? ??? ???? ???? ?? ???????? ?? ????????
Kaynak
Akademik-Us İlahiyat Araştırmaları DergisiCilt
1Sayı
2Koleksiyonlar
- Cilt 1 Sayı 2 2017 [12]